Dales Highway 7

Vandaag hebben we 18 kilometer gelopen. We hebben vanaf het hotel in Dent een taxi genomen naar Sedbergh, waar we de route verder oppikten. In de eerste 3 kilometer klommen we van 100 naar 500 meter hoogte, tot we in de wolken liepen. Het was een behoorlijk steil stuk dus, maar we werden beloond met fraaie uitzichten. Vervolgens liepen we over een lange rij bergtoppen verder.

Tussen de wolken dus, met af en toe een geweldig uitzicht maar ook af en toe striemende regen. In no time was alles weer nat, en liepen we met de schoenen vol water. Daarna hoef je natuurlijk niet meer om elke plas heen, wat wel een voordeel is, want de bergen hier zijn bedekt met een laag veen, die heel veel water vast houdt...

In de mist kwam ons we op een gegeven moment een man tegemoet, met een kaart in zijn hand. We groetten elkaar en maakten even een praatje, "waar gaan jullie naar toe" enzo.. Het bleek dat hij op weg was naar dezelfde "kruising" als wij, bijzonder dus dat we precies de andere kant opgingen! Door de mist kon hij zich niet echt op bergtoppen in de buurt oriënteren... Na wat overleg liepen we een stukje gezamenlijk op, en op de top van de berg maakte hij even een foto van ons. Daarna scheidden onze wegen weer en liepen we met z'n teeën verder.

Het waaide zo hard dat Max op een gegeven moment een vogel achteruit zag vliegen! Eenmaal aan de andere kant van de bergen werd het gelukkig beter weer, en blies de wind ons zowat weer droog (op de voeten na dan).

De uitzichten bleven prachtig, toen de wolken eenmaal waren opgetrokken konden we kilometers ver kijken. Tenslotte daalde het pad de bergen weer af en kwamen we in Newbiggin-on-Lune waar we overnachtten in een Bed and Breakfast.

in de B&B skypten we met Gea en Tom. De iPad van Max was helaas leeg en zijn lader lag waarschijnlijk nog thuis, dus moesten we eerst Skype op de telefoon installeren en vervolgens konden we daarmee dan aan de slag. De wifi van de B&B was alleen in een hoekje bij de deur een beetje redelijk, maar al met al lukte het toch en het was leuk even weer contact te hebben.

Daarna bracht de dame van de B&B ons met de auto naar een restaurant in de buurt, waar we ook weer heerlijk hebben gegeten, met een superlekker toetje na.

Morgen alweer de laatste etappe, wat is de tijd snel gegaan!